Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Каталог файлів
Календарні плани з української мови та літератури (7 кл.)
[ Викачати з сервера (169.5 Kb)
]
| 25.09.2015, 10:49 |
Українська мова 7 клас (2,5 год., 88 год.)
№з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Вступ. Літературна норма української мови
|
|
|
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|
|
2
|
РМ Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично)
|
|
|
3
|
РМ Різновиди читання: ознайомлювальне, вивчальне, переглядове (загальне ознайомлення). Навчальне читання мовчки
|
|
|
4
|
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях
|
|
|
5
|
РМ Усний вибірковий переказ тексту наукового стилю
|
|
|
6-7
|
Вивчені частини мови, їх правопис
|
|
|
8
|
КР №1. Повторення та узагальнення вивченого. Тести
|
|
|
|
Морфологія. Орфографія
|
|
|
9
|
Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Уживання дієслова в ролі різних членів речення
|
|
|
10
|
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення)
|
|
|
11
|
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми
|
|
|
12
|
РМ Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини
|
|
|
13
|
Доконаний і недоконаний види дієслова
|
|
|
14
|
Часи дієслів. Теперішній час
|
|
|
15
|
РМ Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль
|
|
|
16
|
РМ Письмовий докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі
|
|
|
17
|
Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі
|
|
|
18
|
Майбутній час
|
|
|
19
|
РМ Контрольне читання мовчки
|
|
|
20
|
КР № 2. Дієслово (І частина). Тести
|
|
|
21
|
Дієслова І і ІІ дієвідмін
|
|
|
22
|
Дієвідмінювання дієслів теперішнього й майбутнього часу
|
|
|
23-24
|
РМ Контрольний стислий переказ розповідного тексту про виконання певних дій у художньому стилі
|
|
|
25
|
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Уживання одних способів дієслів чи форм певного часу замість інших
|
|
|
26
|
Творення дієслів умовного й наказового способів
|
|
|
27
|
Безособові дієслова
|
|
|
28
|
Способи творення дієслів
|
|
|
29
|
Не з дієсловами (повторення)
|
|
|
30
|
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). Вимова дієслів на -шся, -ться
|
|
|
31
|
Букви е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідмін (повторення). Буква ь у дієсловах наказового способу
|
|
|
32
|
Контрольний диктант
|
|
|
33
|
КР №3. Дієслово (ІІ частина). Тести
|
|
|
34
|
РМ Ділові папери. Розписка
|
|
|
35
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
36
|
Активні й пасивні дієприкметники. Творення й відмінювання активних і пасивних дієприкметників теперішнього й минулого часу
|
|
|
37
|
РМ Жанри мовлення: оповідання, замітка, розписка, особливості їх побудови. Стилістична помилка (практично)
|
|
|
38
|
Дієприкметниковий зворот
|
|
|
39
|
Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами
|
|
|
40
|
Будова речень із дієприкметниковими зворотами; синоніміка складних і простих речень із дієприкметниковими зворотами
|
|
|
41
|
РМ Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення з елементами роздуму
|
|
|
42
|
Безособові дієслівні форми на -но, -то. Використання в мовленні безособових форм на -но, -то
|
|
|
43
|
Правопис дієприкметників. Правопис відмінкових закінчень дієприкметників
|
|
|
44
|
Правопис суфіксів дієприкметників. -Н- у дієприкметниках та -нн- у прикметниках дієприкметникового походження
|
|
|
45-46
|
РМ Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі
|
|
|
47
|
Не з дієприкметниками
|
|
|
48
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
49
|
Вид і час дієприслівників
|
|
|
50
|
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, їх творення
|
|
|
51
|
РМ Усний твір-опис дій на основі власних спостережень у художньому стилі
|
|
|
52
|
Дієприслівниковий зворот
|
|
|
53
|
Коми при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові
|
|
|
54
|
Не з дієприслівниками
|
|
|
55
|
РМ Анотація. Складний план власного висловлення (практично)
|
|
|
56
|
КР № 4. Дієприкметник та дієприслівник. Тести
|
|
|
57
|
Прислівник, значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|
|
58
|
Розряди прислівників (практично)
|
|
|
59
|
Ступені порівняння прислівників
|
|
|
60
|
Букви -н- та -нн- у прислівниках
|
|
|
61
|
РМ Портретний нарис у публіцистичному стилі
|
|
|
62-63
|
Не і ні з прислівниками
|
|
|
64
|
И та і в кінці прислівників
|
|
|
65
|
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників
|
|
|
66-67
|
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс
|
|
|
68-69
|
РМ Контрольний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення з елементами роздуму
|
|
|
70
|
Написання прислівникових словосполучень типу: раз у раз, з дня на день...
|
|
|
71
|
КР № 5. Прислівник. Тести
|
|
|
72
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення. Прийменники-синоніми як засіб милозвучності мови (в-у, з-зі-із-зо)
|
|
|
73
|
Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники
|
|
|
74
|
Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс
|
|
|
75
|
РМ Письмовий твір-оповідання за поданим сюжетом
|
|
|
76
|
Сполучник як службова частина мови
|
|
|
77
|
Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності
|
|
|
78
|
Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів
|
|
|
79
|
РМ Контрольний твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (приготування обіду, моделювання, малювання, шиття, вишивання)
|
|
|
80
|
Частка як службова частина мови. Розряди часток за значенням
|
|
|
81
|
Правопис часток. Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки
|
|
|
82
|
Контрольне аудіювання
|
|
|
83
|
Не і ні з різними частинами мови. (узагальнення)
|
|
|
84
|
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках
|
|
|
85
|
Контрольний диктант
|
|
|
86
|
КР № 6. Службові частини мови. Тести
|
|
|
87
|
РМ Складання діалогу, який доповнює почутий або прочитаний текст, його розігрування відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з характеристикою людей; діалог дискусійного характеру
|
|
|
88
|
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, їх правопис і використання в мовленні
|
|
|
Українська література. 7 клас. (2 год.)
№з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
1
|
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва
|
|
|
|
Із пісенних скарбів
|
|
|
2
|
Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».
Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські,бурлацькі, заробітчанські тощо)
ТЛ: суспільно-побутові пісні
|
|
Напам.
1 пісню
|
3
|
«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень
|
|
|
4
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» — «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос
ТЛ: коломийки
|
|
|
5
|
ЛРК Народні пісні мого краю
|
|
|
6
|
КР № 1. Із пісенних скарбів. Тести
|
|
|
|
Про минулі часи
|
|
|
7
|
Іван Франко. «Захар Беркут». Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.
|
|
|
8-9
|
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників
|
|
|
10-11
|
Патріотична ідея (головна думка) у творі
ТЛ: історична повість
|
|
|
12
|
УРМ Характеристика образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка
|
|
|
13
|
Тарас Шевченко. «Мені тринадцятий минало…»
Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі
ТЛ: балада, метаморфози, ідея
|
|
|
14
|
«Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності
|
|
|
15
|
«Як умру, то поховайте…» — твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього
|
|
Напам.
«Як умру, то поховайте»
|
16
|
ВЧ віршів Т.Шевченка
|
|
|
17
|
КР № 2. І.Франко «Захар Беркут» і твори Т.Шевченка. Твір
|
|
|
18
|
Андрій Чайковський. «За сестрою» Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті
|
|
|
19
|
Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації)
|
|
|
20
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.
ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой, композиція
|
|
|
21
|
РМ Складання плану до характеристики Павлуся
|
|
|
22
|
ПЧ В.Малик «Таємний посол»
|
|
|
23
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…» Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу
|
|
Напам. прозовий уривок
|
24
|
Автобіографічна повість про дитинство. Єдність світу природи і світу дитячої душі (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях)
ТЛ: автобіографічний твір
|
|
|
25
|
Звичаї, традиції українців у повісті
|
|
|
26
|
Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика
|
|
|
27
|
ВЧ уривків із повісті М.Стельмаха
|
|
|
28
|
Григір Тютюнник. «Климко» Цікавий епізод із дитинства письменника. Автобіографічна основа твору.
|
|
|
29
|
Тема воєнного лихоліття в повісті. Ідея самопожертви
|
|
|
30
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних.
|
|
|
31
|
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).
ТЛ: художня деталь.
|
|
|
32
|
КР № 3. М.Стельмах «Гуси-лебеді летять» та Г.Тютюнник «Климко». Тести
|
|
|
33
|
ПЧ М.Стельмах «Щедрий вечір»
|
|
|
34
|
ЛРК
|
|
|
|
«Ти знаєш, що ти — людина…»
|
|
|
35
|
Олекса Стороженко. «Скарб». Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Морально-етичні проблеми оповідання. Гумористичне, викривальне зображення головного героя.
|
|
|
36
|
Скарб — узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
|
|
|
37
|
ПЧ О.Стороженко «Закоханий чорт»
|
|
|
38
|
Богдан Лепкий. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)» Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
|
39
|
Ліна Костенко. «Дощ полив…», «Кольорові миші». Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.
|
|
|
40
|
Ліна Костенко. «Чайка на крижині», «Крила». Ідея глибокого духовного наповнення людини — її «крилатості», що проявляється індивідуально. Духовне багатство — найбільший скарб у житті.
|
|
Напам.
1 вірш
|
41
|
Василь Симоненко. «Лебеді материнства», В. Симоненко — «лицар на білому коні» в українській літературі. Громадянські, патріотичні мотиви, піднесений пафос його лірики. Загальнолюдські цінності та ідеї.
|
|
Напам.
1 вірш
|
42
|
Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти — людина…»
|
|
|
43
|
Василь Симоненко «Гей, нові Колумби й Магеллани…»
|
|
|
44
|
ВЧ Урок-конкурс на кращого декламатора поезій Л.Костенко та В.Симоненка
|
|
|
45
|
КР № 4. Твори О.Стороженка, Б.Лепкого, Л.Костенко, В.Симоненка. Твір
|
|
|
46
|
ЛРК
|
|
|
47-48
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній
|
|
|
49-50
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного
|
|
|
51
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині
|
|
|
52
|
УРМ Усний твір за складеним планом про відповідальність за свої вчинки (за змістом повісті М.Павленко)
|
|
|
53
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений» Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо)
ТЛ: новела
|
|
|
54
|
ПЧ А.Дімаров «Блакитна дитина»
|
|
|
55
|
КР № 5. М.Павленко «Русалонька із 7-В…» та Л.Пономаренко «Гер переможений». Тести
|
|
|
|
Ми — українці
|
|
|
56-57
|
Олег Ольжич. «Господь багатий нас благословив», «Захочеш — і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»)
Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
|
|
|
58-59
|
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість», «Пломінний день». Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам
|
|
Напам.
1вірш
(Ольжич і Теліга)
|
60
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог
|
|
|
61
|
Іван Сила (Іван Фірцак) — утілення непереможного духу українського народу, його доброти й
щирості
|
|
|
62
|
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
|
|
|
63
|
РМ Фанфік про нові пригоди Івана Сили
|
|
|
64
|
Андрій Малишко. «Пісня про рушник».
Відомий український поет і його пісні, що стали народними. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті
|
|
Напам.
1 вірш
|
65
|
Андрій Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…»
|
|
|
66
|
Андрій Малишко «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка
|
|
|
67
|
ВЧ поезій А.Малишка
|
|
|
68
|
КР № 6. Твори О.Ольжича, О.Теліги, О.Гавроша, А.Малишка. Тести
|
|
|
69
|
ЛРК Поезії Б.Олійника
|
|
|
70
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, які вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.
|
|
Завдання на літо
|
|
Категорія: Українська мова та література | Додав: witya
|
Переглядів: 641 | Завантажень: 147
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
|