№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Датад.з
|
1
|
Вступний інструктаж з ТБ під час занять з хімії. Найважливіші поняття хімії. Повторення основних питань курсу хімії 7класу (2 год).
Інструкція з Т.Б.№1.
|
|
|
2
|
Найважливіші поняття хімії.
|
|
|
3
|
Тема 1.Кількістьречовини.
Розрахункизахімічнимиформулами (8 год).
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини.ЧислоАвогадро.
Розрахункові задачі: 1. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
|
|
|
4
|
Молярна маса.
Розрахункові задачі: 2. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
|
|
|
5
|
Розрахункові задачі: 2. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
|
|
|
6
|
Молярний об’єм газів.
Розрахункові задачі: 3. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.
|
|
|
7
|
Відносна густина газів.
Розрахункові задачі: 4. Обчислення відносної густини газів.
|
|
|
8
|
Розрахунки за хімічними формулами.
|
|
|
9
|
Розрахунки за хімічними формулами.
|
|
|
10
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК.
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
|
|
|
11
|
Тема 2.Основнікласинеорганічнихсполук (25 год).
Т.2.1. Оксиди, кислоти (11 год+ 1год).
Поняття про основні класи неорганічних сполук.
|
|
|
12
|
Оксиди, їх склад, назви.
Демонстрація 1. Зразки оксидів.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10.
|
|
|
13
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, взаємодія з лугами ,іншими оксидами.
Демонстрація 2. Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою. Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
14
|
Класифiкація оксидів. Оксиди в природі. Використання оксидів.
|
|
|
15
|
Розрахункові задачі: 5. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
16
|
Кислоти,їх склад, назви. Класифiкація кислот.
Демонстрація 3. Зразки кислот.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10.
|
|
|
17
|
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з основними оксидами та основами, взаємодія з металами. Поняття про ряд активності металів. Реакції заміщення. Взаємодія з солями. Реакції обміну.
Демонстрація 4. Хімічні властивості кислот.
Лабораторний дослід №1 Дія розчинів кислот на індикатори.
Лабораторний дослід №2 Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
18
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
19
|
Хімічні властивості кислот. Хлоридна кислота.
Демонстрація 5. Добування хлоридної кислоти і досліди з нею.Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
20
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
21
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
22
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК.
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
|
|
|
23
|
Тема 2.2. Основи, солі (14 год + 6 год).
Основи, їх склад, назви. Фізичні властивості основ. Класифікація основ.
Демонстрація 6. Зразки основ.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 7, 8, 10.
|
|
|
24
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації.
Демонстрація 7. Хімічні властивості основ.
Лабораторний дослід №3. Дія розчинів лугів на індикатори.
№4. Взаємодія розчинів лугів із кислотами.
№5. Взаємодія нерозчинних основ з кислотами.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 7, 8, 10, 12.
|
|
|
25
|
Розкладання нерозчинних основ під час нагрiвання.
Лабораторний дослід
№6. Розкладання нерозчинних основ під час нагрівання.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
26
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
27
|
Поняття про амфотерні гідроксиди.
Заходи безпеки під час роботи з лугами.
Використання основ.
Демонстрація 8. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
28
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
29
|
Солі (середні), їх склад, назви.
Фізичні властивості середніх солей.
Демонстрація 9. Зразки солей.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10.
|
|
|
30
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, лугами, з кислотами та з іншими солями.
Демонстрація 10. Хімічні властивості солей.
Лабораторний дослід №7. Взаємодія солей із металами.
№8. Взаємодія солей із лугами в розчині.
Лабораторний дослід №9. Реакція обміну між солями в розчині.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
31
|
Поширення солей у природі та їхнє практичне значення.
|
|
|
32
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК.
Проміжне оцінювання й коригування знань учнів.
|
|
|
33
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
34
|
Практична робота №1.
Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
35
|
Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Демонстрація
11. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження утвореного розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин.
12. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор (V) оксиду у воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація його лугом.
Лабораторний дослід №10. Розв’язування експериментальних задач.Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
36
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
37
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
|
|
|
38
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
Значення експериментального методу в хімії.
|
|
|
39
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
40
|
Практична робота №2. Розв’язування експериментальних задач.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
41
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.
|
|
|
42
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК.
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
|
|
|
43
|
Тема 3. Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год).
Історичні відомості про спроби класифiкаціїхiмічних елементів.
|
|
|
44
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
|
|
|
45
|
Періодичний закон та періодична система хімічних елементівД. І. Менделєєва.
Демонстрація 14. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).
Інструкція з Т.Б. №1, 6.
|
|
|
46
|
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.
|
|
|
47
|
Ізотопи (стабільні та радіоактивні).
|
|
|
48
|
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів.
Енергетичні рівні та підрівні.
|
|
|
49
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
50
|
Поняття про радіус атома,явище електронегативності.
|
|
|
51
|
Структура періодичної системи.
|
|
|
52
|
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном.
Демонстрація 13.Взаємодія натрію, кальцію, магнію з водою.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 7, 8, 10, 12.
|
|
|
53
|
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном.
Лабораторний дослід №11. Дослідження характеру гідратів оксидів Натрію, Алюмінію, Сульфуру(VІ).
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 8, 10, 12.
|
|
|
54
|
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|
|
55
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
56
|
Значення періодичного закону.
Життя і наукова дiяльністьД. І. Менделєєва.
|
|
|
57
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
58
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК.
Тематичне оцінювання й коригування знань учнів.
|
|
|
59
|
Тема 4. Хімічний зв’язок і будова речовини (10 год).
Електронна природа хiмічного зв’язку.
|
|
|
60
|
Ковалентний зв’язок, його види — полярний і неполярний. Утворення ковалентного полярного та неполярного зв’язку.
|
|
|
61
|
Електронні формули молекул речовин.
|
|
|
62
|
Йонний зв’язок.
|
|
|
63
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Демонстрація 15. Моделі кристалічних ґраток різних типів.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10.
|
|
|
64
|
Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Демонстрація 16. Фізичні властивості речовин із різним типом кристалічної ґратки.
Інструкція з Т.Б. №1, 3, 6, 10.
|
|
|
65
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.
|
|
|
66
|
Семінарське заняття (розв’язок завдань).
|
|
|
67
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.
|
|
|
68
|
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Тематичне оцінювання й коригування знань учнів. КОНТРОЛЬНА РОБОТА №2
|
|
|
69
|
Підсумковий урок
|
|
|