Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 10.05.2024, 18:08

МАР'ЯНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІ СТУПЕНІВ

Меню сайту
    Категорії розділу
    Ярмарка педідей [6]
    Фізики [3]
    Географії [5]
    Трудового навчання та креслення [6]
    Інформатики [7]
    Математики [3]
    Біології [2]
    Хімії [1]
    Історії та правознавчтва [3]
    Німецька мова [1]
    Світова література [1]
    Українська мова та література [5]
    Охорона праці [7]
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Годинник
    Дата

    Каталог файлів

    Головна » Файли » На допомогу вчителю » Інформатики

    Портфоліо вчителя й учня
    [ Викачати з сервера (148.0 Kb) ] 25.09.2015, 11:20

     

    ПОРТФОЛІО  

     

    ВЧИТЕЛЯ Й УЧНЯ

     

         

     

     

    Портфоліо — де своєрідне «досьє досягнень» людини (зазвичай — представника творчої професії). Це — самопрезентація. Портфоліо можуть бути службовими, професійними, діловими й пропонуватися як у текстовому, так і в електронному вигляді. Портфоліо мають дизайнери, копірайтери, журналісти, оператори, рекламісти широкого профілю... Ну й фотомоделі, звісно. Усі ці фахівці подають портфоліо потенційному роботодавцеві. Мета портфоліо — продемонструвати, на що здатний професіонал на практиці. Віднедавна портфоліо почали збирати також і школярі (у спеціальну теку вкладають грамоти, дипломи тощо).

    *Якими є переваги роботи з портфоліо?

    • У роботі з портфоліо важливим є не тільки результат, але й процес створення вчителем або школярем (незалежно від віку) свого стилю роботи.
    • Портфоліо дозволяє зберегти в ньому індивідуальність; титульному аркушу приділяють особливу увагу.
    • Створення назв файлів-компонентів і робота з ними — це творчий процес, зорієнтований на самостійність вибору, уяву, відкриття, пошук.
    • Процес створення портфоліо, робота з ним, обмін досвідом дають авторам можливість оцінити самостійну пізнавальну діяльність та вдосконалити її.

    Портфоліо вчителя

    Портфоліо вчителя — це спосіб фіксування, накопичення матеріалів, що демонструють рівень професіоналізму вчителя й уміння розв’язувати завдання, пов’язані з його професійною діяльністю.

    Портфоліо вчителя — це показник рівня підготовленості педагога, його активності в навчальній і позаурочній діяльності.

    *Якою є мета створення портфоліо вчителя?

    Кожний учитель повинен мати «досьє успіхів», у якому зазначене все цікаве та значуще в його житті. Таким досьє може стати сайт або портфоліо вчителя.

    Головне призначення портфоліо — продемонструвати найважливіші результати своєї практичної діяльності (реалізовані проекти, участь в олімпіадах, конкурсах та ін.).

    Портфоліо дозволяє педагогові проаналізувати, узагальнити й систематизувати результати своєї роботи, об’єктивно оцінити власні можливості й спланувати дії щодо подолання труднощів і досягнення кращих результатів.

    Портфоліо — це альтернативна форма оцінювання професіоналізму й результативності роботи вчителя під час проведення атестації педагогічних працівників.

    *Види портфоліо вчителів

    Спектр діяльності сучасного педагога може бути настільки широким, що поєднати всі результати навчальної та позакласної діяльності в одному документі просто неможливо. У цьому випадку необхідно створити електронне портфоліо, що об’єднає весь спектр роботи вчителя й презентує всі аспекти його діяльності.

    Безперечно, зацікавлений учитель повинен мати традиційний (паперовий) аналог електронного портфоліо — теку з документами.

    Види портфоліо:

    • досягнень — у цьому випадку найбільший акцент потрібно зробити на документи, що підтверджують успіхи в професійній діяльності;
    • презентаційне — необхідне під час улаштування на нове місце роботи, особливо якщо заробітна платня призначається за результатами співбесіди;
    • тематичне — де відображено більшою мірою творчі роботи в різних сферах діяльності;
    • комплексне — об’єднує згадані вище види портфоліо.

    *Який вигляд має портфоліо

    Для створення портфоліо потрібна тека «на кільцях» (звичайна або архівна), що наповнена файлами з перфорацією. Бажано придбати різноформатні файли для зберігання документів або робіт формату А4, А5 і А3. Додатково можна вкласти «роздільники», що допоможуть структурувати теку за розділами.

    *Структура портфоліо вчителя

    1. Загальні відомості про вчителя

    Прізвище, ім’я та по батькові

    Прізвище, ім’я та по батькові повинні бути позначені розбірливо, адже від самого початку перегляду вони мають добре запам’ятатися.

    Відомості мають бути прописані досить великим, гарним шрифтом. Пам’ятайте: прізвище, ім’я та по батькові — логотип учителя!

    Рік народження

    Чи потрібно його зазначати — залежить від виду портфоліо. Якщо портфоліо містить тільки факти та стислий опис діяльності, то необхідно зазначити рік народження. Можна розмістити свою фотографію, що свідчитиме про вік власника.

    Освіта

    У цьому розділі потрібно записати основну спеціальність і кваліфікацію, що зазначена в дипломі. Якщо є кілька дипломів, то потрібно їх назвати.

    Трудовий і педагогічний стаж роботи

    Цей розділ має містити відомості про всі навчальні заклади, де довелося працювати. Цей розділ є одним із найважливіших, оскільки він свідчить про педагогічний досвід і його розмаїтість, а це — один із ключових параметрів оцінювання вчителя.

    Підвищення кваліфікації

    У цьому розділі зазначають курси, семінари та ін., у яких брав участь власник портфоліо. Якщо курси не пов’язані із професією педагога (із суміжних галузей), то про них також варто згадати.

    Нагороди, грамоти, подяки

    Цей розділ дозволяє робити висновок про результативність індивідуального розвитку педагога. У ньому необхідно зазначити всі свої досягнення, що підкріплені документально.

    Копії документів

    Подають копії документів, дипломів, свідоцтв (що підтверджують наявність почесних звань, нагород), грамот та листів подяки.

    2. Результати педагогічної діяльності

    Цей розділ містить:

    • матеріали, що демонструють результати опанування учнями навчальних програм і сформованості в них ключових компетенцій із предмета, що викладає вчитель, який подає портфоліо;
    • порівняльний аналіз діяльності за п’ять років на підставі контрольних зрізів, участі вихованців у олімпіадах, конкурсах;
    • результати підсумкової атестації учнів;
    • відомості про наявність медалістів тощо.

    3. Науково-методична діяльність

    Цей розділ містить методичні матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога:

    • обґрунтування вибору навчальної програми (за потреби) й комплекту навчально-методичної літератури;
    • обґрунтування вибору освітніх технологій;
    • обґрунтування застосування у своїй практиці тих або інших засобів педагогічної діагностики для оцінювання навчальних результатів;
    • використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, технологій навчання дітей із проблемами розвитку та ін.;
    • робота в методичному об’єднанні, співробітництво з районним методичним центром, вищими навчальними закладами;
    • участь у професійних й творчих педагогічних конкурсах;
    • участь у методичних і предметних тижнях;
    • організація й проведення семінарів, «круглих столів», майстер-класів та ін.;
    • проведення наукових досліджень;
    • розробка авторських програм;
    • написання кандидатської або докторської дисертації;
    • підготовка творчого звіту, реферату, доповіді, статті;
    • видавнича діяльність.

    4. Позаурочна діяльність із предмета

    Цей розділ містить такі документи:

    • список творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, виконаних учнями з предмета;
    • перелік переможців олімпіад, конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів та ін.;
    • сценарії позакласних заходів, фотографії та відеозаписи (CD- або DVD-диски) проведених заходів (виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн-ринги та ін.);
    • програми роботи гуртків і факультативів тощо.

    5. Навчально-матеріальна база

    Цей розділ містить витяг із паспорта навчального кабінету (за його наявності):

    • список словників та іншої довідкової літератури з предмета;
    • перелік наочного приладдя (макети, таблиці, схеми, ілюстрації, портрети та ін.);
    • наявність технічних засобів навчання;
    • аудіо- та відеопосібники;
    • наявність дидактичного матеріалу, збірок завдань, вправ, зразків рефератів і творів та ін.;
    • інші документи (за бажанням учителя).

    *Портфоліо учасника семінарів, конференцій, лабораторій

    Одним із показників рівня професійної майстерності вчителя є портфоліо семінарів, конференцій, лабораторій, що можна створювати під час проведення заходу.

    Розділ «Портрет» (інформація про автора)

    • Прізвище, ім’я та по батькові.
    • Дата народження.
    • Місце роботи.
    • Освіта.
    • Рік закінчення вищого навчального закладу.
    • Номер диплома.
    • Педагогічний стаж.
    • Навчальне навантаження.
    • Кваліфікаційна категорія.
    • Відомості про проходження курсів підвищення кваліфікації.

    Розділ «Робочий матеріал»

    (усі записи, що робить автор під час семінару, конференції)

    • План семінару (конференції).
    • Перший день.
    • Другий день тощо.

    Розділ «Колектор»

    Цей розділ містить перелік матеріалів, що роздавали під час семі­нару.

    Портфоліо учня

    Портфоліо учня — спосіб фіксування, накопичення й оцінювання (та самооцінювання) індивідуальних досягнень учня в певний період навчання; колекція робіт і результатів учня, що демонструє прогрес і досягнення з різних предметів.

    Портфоліо — це систематичне та спеціально організоване збирання доказів, що учитель і учень використовують для моніторингу знань, навичок і взаємин учня з однолітками. У цьому випадку учень є активним учасником процесу оцінювання, що спрямоване на відстеження прогресу в навчанні та результатів навчально-пізнавальної діяльності, докладених зусиллях.

    Портфоліо дозволяє враховувати найрізноманітніші результати активності учня: навчальні, творчі, соціальні, комунікативні.

    *Як характеризують портфоліо в педагогічній літературі?

    1. Колекція робіт учня, що всебічно демонструє не тільки навчальні результати, але й зусилля, докладені для їх досягнення.

    2. Виставка навчальних досягнень учня з певного предмета (декількох предметів).

    *Сенс навчального портфоліо

    • Зміщення акценту з того, що учень не знає й не вміє, на те, що він знає та вміє з певної теми й предмета.
    • Інтеграція кількісної та якісної оцінок.
    • Перенесення педагогічного наголосу з оцінювання на самооцінювання.
    • Основний зміст портфоліо: «Показати всім, на що ти здатний».

    *Концепція портфоліо

    Портфоліо як накопичувальна оцінка демонструє стійкі й тривалі результати, компенсуючи ефект випадкового успіху або неуспіху в ситуації іспиту, тестування. Матеріал портфоліо збирають упродовж усього періоду навчання.

    *Які важливі педагогічні завдання допомагає розв’язувати портфоліо?

    • Підтримувати та стимулювати навчальну мотивацію школярів.
    • Розвивати навички рефлексивної та оцінної діяльності учнів (рефлексія — це схильність до аналізу своїх переживань, міркування про свій внутрішній стан).
    • Формувати вміння вчитися — ставити мету, планувати й організовувати власну навчальну діяльність.
    • Створювати додаткові передумови й можливості для успішної спеціалізації.

    *Розділи класичного портфоліо

    • «Портрет»;
    • «Колектор»;
    • «Робочі матеріали»;
    • «Досягнення».

    Розділ «Портрет» — інформація про автора портфоліо:

    • автобіографія;
    • характеристики;
    • сертифікати;
    • стисла історія успіхів;
    • вступна стаття-обґрунтування, у якій сформульовано мету створення цього портфоліо, а також наведено аргументи, чому певний матеріал розміщено в портфоліо та які результати діяльності він презентує;
    • коментарі, що відтворюють думки автора щодо наведених у портфоліо робіт.

    Вступна стаття (передмова) до портфоліо має основне змістовне навантаження, саме в ній учні висловлюють очікування щодо подальших дій і перспектив. Тут необхідно обґрунтувати, чому саме матеріали розділу «Досягнення» найкраще відбивають досягнення і які саме.

    Розділ «Колектор» — це матеріали, авторство яких не належить власникові портфоліо:

    • запропоновані педагогом пам’ятки, схеми, списки літератури;
    • знайдені учнем ксерокопії статей, матеріали періодичних видань, ілюстрації;
    • інші матеріали, що належать решті учнів класу, школи.

    Розділ «Робочі матеріали» — це матеріали, що створені й систематизовані автором — власником портфоліо.

    Розділ «Досягнення» — це матеріали, що, на думку автора, демон­струють його найкращі результати й успіхи.

    *Портфоліо «Досягнення»

    Найпростіший тип портфоліо, що містить тільки досягнення.

    Розділи:

    • результати олімпіад;
    • результати конкурсів, дослідних робіт;
    • результати спортивних досягнень;
    • світ захоплень.

    У додатку додаються грамоти, дипломи, сертифікати. Запропонований тип портфоліо можна використовувати з учнями, які тільки починають створювати портфоліо. Згодом вони обиратумать складніший тип, розуміючи, що цей варіант не є продуктивним, тому що він містить відомості тільки про результати, але не відображає індивідуального розвитку учня, його навчального стилю, розмаїтості його творчої активності, інтересів.

    *Портфоліо «Досягнення учня»

    Цей тип портфоліо розрахований на весь термін навчання. У ньому зазначають рівень досягнень учня. Перше місце посідає навчальна діяльність, саме тому в основі — рефлексія навчальної діяльності.

    Розділи:

    • ПІБ;
    • «Візитна картка»:
    • «Про мене»,
    • «Я й інші»,
    • «Який я?»,
    • «Я й мої друзі»,
    • «Яким я хочу бути?»,
    • «Мої труднощі»;
    • «Я — учень»:
    • «Графічне зображення мого розвитку як учня»,
    • «Хочу знати»,
    • «Хочу вміти»,
    • «Мої улюблені предмети»,
    • «Як я читаю (початкова школа)»;
    • «Книги, які я прочитав (-ла) і полюбив (-ла)»;
    • «Мої досягнення: заохочення, нагороди».

    *Портфоліо «Портфель вивчення теми»

    Запропонований варіант складається із двох портфоліо: учителя та учнів. Це — ефективна форма їх спільної роботи.

    Портфоліо вчителя

    • Програма.
    • Розробки уроків (розділ «Робочий матеріал»).
    • Додатковий матеріал до уроків.
    • Роботи учнів (розділ «Колектор»).
    • Діагностування, проведене за певною темою (розділ «Досягнення»).

    Портфоліо учнів

    • Розділ «Колектор» (пам’ятки, схеми, списки літератури, ксерокопії статей, матеріали періодичних видань, ілюстрації тощо).
    • Розділ «Робочий матеріал» (матеріали, що створені й систематизовані самим автором).
    • Розділ «Досягнення» (матеріали, що, на думку автора, демонструють його найкращі результати й успіхи: карта самодіагностики; самостійні, тестові, контрольні роботи).

    *Яких основних принципів необхідно дотримуватися, працюючи із портфоліо?

    • Добровільності.
    • Бажання подати допомогу (з боку вчителя й батьків).

    Портфоліо учня початкової школи

    Робота над створенням портфоліо починається у початкових класах. Мета цієї діяльності: створити умови для набуття практичного досвіду з формування портфоліо.

    Початкова школа є базовою для успішного продовження навчання, тому важливо розпочати ознайомлення із технологію оформлення портфоліо ще на початку навчання, щоб надалі застосовувати її в різних сферах і на різних рівнях навчання.

    Обов’язковою умовою успішної роботи є ознайомлення батьків із технологією оформлення портфоліо, адже діти цього віку не мають необхідних навичок. Тому батьки мають допомогти дитині оформити роботу. Дитина, відчуваючи зацікавленість дорослих, намагатиметься зробити це якнайкраще.

    *Яким може бути портфоліо учня початкової школи?

    Одним із основних завдань навчання й виховання в початковій школі є виявлення й розвиток індивідуальних творчих здібностей дитини, що досягається шляхом:

    • створення ситуації успіху для коленого учня, підвищення самооцінки й упевненості у власних можливостях;
    • максимального розкриття індивідуальних здібностей кожної дитини;
    • розвитку пізнавальних інтересів учнів і формування готовності до самостійного здобуття знань;
    • формування настанови на творчу діяльність, мотивації подальшого творчого розвитку;
    • формування позитивних моральних якостей особистості;
    • набуття навичок рефлексії;
    • формування вміння аналізувати власні інтереси, схильності, потреби й співвідносити їх із наявними можливостями;
    • формування життєвих ідеалів, стимулювання прагнення до самовдосконалення.

    Для розв’язання цих завдань ми рекомендуємо зробити основний акцент на портфоліо творчих робіт.

    Розділ «Творчі роботи» повинен стати основним, а розділ «Офіційні документи» — другорядним, що має використовуватися як додаток.

    *Структура портфоліо учня початкової школи

    Титульний аркуш .

    • ПІБ.
    • Навчальний заклад, клас.
    • Контактна інформація.
    • Фотографія учня.

    Бажано, щоб учень самостійно обрав фотографію.

     «Мій світ»

    Можна помістити будь-яку інформацію, що є цікавою та важливою для дитини.

    Орієнтовні заголовки сторінок:

    • «Моє ім’я» (інформація про те, що означає ім’я; можна написати про відомих людей, які мають це ім’я. Якщо в дитини рідкісне або цікаве прізвище, то можна знайти інформацію про те, що воно означає. Можна навести інформацію про рік народження, місяць, число).
    • «Моя родина» (коротка розповідь про свою родину або про кожного члена родини. Можна розмістити родинне дерево).
    • «Моя мала батьківщина» (розповідь про рідне місто (село), його цікаві місця. Можна намалювати разом із дитиною схему маршруту від дому до школи. Важливо, щоб на ній були позначені небезпечні місця. Також цікавою буде інформація про історію вулиці, на якій живе дитина).
    • «Мої друзі» (фотографії друзів, інформація про їх захоплення).
    • «Мої захоплення» (невелика розповідь про те, чим захоплюється дитина. Можна написати про заняття в спортивній секції, у музичній школі або інших закладах).
    • «Моя школа» (розповідь про школу і педагогів).
    • «Мої улюблені шкільні предмети» (невеликі замітки про улюблені шкільні предмети, подані за принципом «Мені подобається... тому що...». Можна назвати сторінку «Шкільні предмети», де дитина може висловитися про кожний предмет, знайшовши в ньому щось важливе та цікаве для себе).

    «Моє навчання»

    Заголовки сторінок присвячені конкретним шкільним предметам. Учень наповнює цей розділ успішними контрольними роботами, цікавими проектами, відгуками про прочитані книги, графіками збільшення швидкості читання, творчими роботами.

    «Моя громадська діяльність»

    Усі заходи, що проводяться поза межами навчальної діяльності, на­лежать до громадської (роль у шкільній виставі, декламування віршів на святкових заходах, оформлення стіннівки до свята). Оформляти цей розділ бажано з використанням фотографій і коротких повідомлень.

    «Моя творчість»

    Розміщують творчі роботи: малюнки, казки, вірші, фотографії робіт образотворчого мистецтва. Якщо робота була презентована на виставці або брала участь у конкурсі, також необхідно навести інформацію про цей захід: назву, коли, де й ким проводився.

    «Мої враження»

    У початковій школі діти беруть активну участь в ексурсійно-пізнавальних програмах, відвідують театри, виставки, музеї. Після заходу необхідно запропонувати учневі творче домашнє завдання. Виконуючи його, він не тільки згадає зміст, але й матиме можливість висловити свої враження. Наприкінці навчального року можна провести презентації творчих завдань із обов’язковим нагородженням кращих робіт у декількох номінаціях.

    «Мої досягнення»

    Грамоти, сертифікати, дипломи, листи-подяки у початковій школі розташовують не в порядку значущості, а за хронологією подій.

    «Відгуки й побажання»

    Ніщо так не підвищує самооцінку дитини, як позитивне оцінювання педагогом її зусиль (наприклад: «Брав (-ла) активну участь у підготовці позакласного заходу», «Вивчив (-ла) і чудово розповів (-ла) вірш», «Самостійно підготував (-ла) стіннівку»).

    Бажано, щоб у цьому розділі була сторінка «Відгуки вчителів», де вчителі зможуть висловити свої рекомендації й побажання.

    «Роботи, якими я пишаюся»

    На початку нового навчального року необхідно уважно вивчити портфоліо, проаналізувати зібраний матеріал.

    Наповнення всіх розділів доречно повністю обновити, вилучивши матеріали, що є менш значущими (можна помістити в окрему теку), а те, що є цінним, розмістити в розділі «Роботи, якими я пишаюся».

    Зміст

    Цей розділ оновлюється досить часто.

    Пам’ятка вчителеві

    Як ми вже говорили, у першому класі, коли дитина тільки-но починає працювати над складанням портфоліо, допомога батьків є обов’язковою. Але в міру дорослішання дитини цю допомогу слід звести нанівець.

    Намагайтеся від самого початку побудувати роботу дитини таким чином, щоб вона докладала певних зусиль до самостійного формування портфоліо. Під час такої роботи обов’язково відбувається процес осмислення власних досягнень, формується особисте ставлення до здобутих результатів і усвідомлюються власні можливості.

    Портфоліо учнів основної та старшої школи

    *Типи портфоліо

    «Портфоліо документів»

    Містить матеріали, що підтверджують індивідуальні навчальні досягнення.

    Переваги

    Можливість як якісного, так і кількісного оцінювання матеріалів портфоліо.

    Недоліки

    Не простежується процес індивідуального розвитку учня, розмаїтості його творчої активності, його навчального стилю, інтересів тощо.

    «Портфоліо робіт»

    Містить різні творчі та проектні роботи учня, опис основних форм і напрямків його навчальної й творчої активності: участь у конференціях, конкурсах; перебування у навчальних таборах; відвідування додаткових курсів; спортивні й художні досягнення. Оформлюється як «Творча книжка учня», до якої додаються його роботи (тексти, електронні версії, фотографії, відеозаписи).

    Переваги

    • Якісне оцінювання за параметрами повноти й переконливості матеріалів, рівня наведених робіт, орієнтованості на обраний профіль навчання.
    • Можливість відстежити динаміку навчальної й творчої активності, спрямованість інтересів, характер передпрофільної підготовки.

    «Портфоліо відгуків»

    Характеристики ставлення учня до різних видів діяльності, наведені вчителями, батьками, працівниками системи додаткової освіти, письмовий аналіз школярем своєї конкретної діяльності та її результатів. Подається як висновки, відгуки, рецензії, есе, резюме, рекомендаційні листи.

    Переваги

    Можливість залучити механізми самооцішовання учня, що підвищують ступінь усвідомленості процесів, пов’язаних із навчанням і обранням профільного напрямку.

    Недоліки

    Складнощі щодо упорядкування зібраної інформації.

    «Комплексне портфоліо»

    Запропонований тип містить розділи, про які згадувалося вище.

    *Структура комплексного портфоліо

    • Титульний аркуш.
    • Розділ «Офіційні документи».
    • Розділ «Творчі роботи й громадська діяльність».
    • Розділ «Відгуки й рекомендації».
    • Розділ «Загальна інформація».
    • Додатки.

    Титульний аркуш

    Містить основну інформацію (ПІБ; навчальний заклад, клас; період, за який запропоновані документи й матеріали); контактна інформація (телефон, домашня адреса, адреса електронної пошти, адреса сайту); фотографія учня у період, за який подані документи й матеріали; осо­бистий підпис.

    Розділ «Офіційні документи»

    Усі наявні документи, що підтверджують індивідуальні досягнення школяра в різних сферах діяльності (конкурси, олімпіади, змагання), атестати про закінчення музичної або художньої школи, посвідчення про наявність спортивного розряду. Систематизуючи документи, необхідно звернути увагу на їх ранжування за масштабністю заходів.

    Розділ «Творчі роботи й громадська діяльність»

    Добірка різних творчих та проектних робіт, а також опис основних форм і напрямків громадської й творчої діяльності, відомості про участь у науково-практичних конференціях, конкурсах. Пропонуються проектні, дослідні роботи, технічна творчість та інші форми творчої активності.

    Перелік наведених творчих робіт

    № з/п

    Назва творчої роботи, її вид

    Обсяг роботи

    Час і місце виконання роботи

    Відгук керівника

     

     

     

     

     

    Перелік самозвітів про громадську роботу

    № з/п

    Вид

    громадської роботи

    Обов’язки, що виконувалися

    Час і місце виконання роботи

    Відгук керівника

     

     

     

     

     

    Розділ «Відгуки й рекомендації»

    Відгуки (на творчі роботи, дослідні проекти, громадську роботу, участь у конференціях, у різних сферах) можуть бути запропоновані як рекомендації, висновки про якість виконаної роботи, рецензії на статтю; листи подяки, рекомендаційні листи від учителів, батьків, друзів. Слід обов’язково навести перелік поданих відгуків і оригінали документів.

    Трапляються випадки, коли дитина зазначає в портфоліо результати конкурсів, олімпіад, хоча виконувала цю роботу без ініціативи, про іцо ніхто не здогадується. Допомогти дитині «знайти себе», грамотно вибудувати профорієнтацію можливо, використовуючи саме цей розділ портфоліо, що містить саморефлексію дитини на різноманітну діяльність, яку вона виконувала, починаючи з навчання і завершуючи хобі.

    Перелік наведених відгуків і рекомендацій

    № з/п

    Зміст відгуків і рекомендацій

    Хто написав відгук

     

     

     

    Розділ «Загальна інформація»

    Містить інформацію про школяра.

    1. Резюме

    Ділова інформація, що дозволяє уявити можливості й наявний діловий досвід учня.

    Поради щодо складання резюме

    1. Складати резюме коротко й відверто.

    2. Не вживати слово «Резюме» у заголовку. Заголовком повинні бути прізвище, ім’я та по батькові.

    3. Інформація, зазначена в резюме, має бути орієнтованою на конкретну мету.

    4. Чітко зазначати біографічні відомості (дата й місце народження, склад родини тощо).

    5. Текст і зовнішнє оформлення резюме повинні бути максимально комфортними для читання, надрукованими на гарному папері.

    2. Автобіографія

    У довільній формі школяр пише коротку автобіографію, описуючи основні події свого життя, своє ставлення до них і ті висновки, які зробив із цих подій.

    Поради щодо складання автобіографії

    Автобіографія починається з тексту: «Я, (ПІБ)...», далі вся інформація подається у довільній формі, але при цьому необхідно враховувати такі рекомендації:

    • автобіографія має бути короткою, але разом із тим досить розгорнутою, щоб можна було скласти уявлення про основні події життя;
    • інформація, зазначена в автобіографії, не повинна перекручувати реальних фактів і подій;
    • відверто зазначати конкретні події життя автора, описуючи не тільки суть самої події, але і його ставлення до неї й, що важливіше, висновки, зроблені автором після цієї події;
    • текст автобіографії, її оформлення повинні бути максимально комфортними для читання, тому все пишуть (друкують) на гар­ному папері;
    • наприкінці тексту — дата написання автобіографії;
    • автобіографія має бути підписаною. Якщо вона написана на декількох аркушах, то підписується кожний аркуш.

    Автобіографія

    Я, (ПІБ) ...

    Дата заповнення: «___» __________ 20___

    Особистий підпис _____________________

    3. Життєві плани

    Цей документ є підсумком серйозних міркувань, тому його складання потребує певного часу. Документ повинен допомогти дитині визначитися щодо планів на найближче майбутнє. Плани мають бути конкретними, з точними термінами виконання.

    Поради щодо складання документа «Життєві плани»

    1. Плани повинні бути досить конкретними.

    2. У планах мають бути зазначені точні терміни (не варто писати: «Протягом 20___ року». Краще написати: «Травень 20___ року». Тоді учень зможе себе проконтролювати).

    3. Не забувати давати відповідь на запитання: «Що я збираюся для цього зробити?»

    Орієнтовна структура резюме

    ПІБ ____________________________

    Дата народження ______________

    Місце народження ___________________________________________

    Повна домашня адреса (з поштовим індексом) ______________

    Домашній телефон (з кодом) ______________________

    e-mail ___________________________

    Паспорт (серія й номер, коли й ким виданий) _________________

    Місце навчання (повна назва й точна поштова адреса з індексом): ________________________________________________________

    Мета складання резюме _____________________________________

    Освіта (у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останнього місця навчання)

    Роки навчання

    Заклад, адреса

     

     

    Додаткова освіта (у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останнього закладу, із зазначенням предмета або творчого об’єднання)

    Роки навчання

    Заклад, адреса

    Предмет, творче об’єднання

     

     

     

    Досвід роботи (у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останнього місця роботи)

    Роки роботи

    Місце роботи, адреса

    Посада

    Виконувана робота

     

     

     

     

    Досвід громадської роботи (у зворотному хронологічному порядку, починаючи з останньої роботи із зазначенням організації та кола обов’язків)

    Роки роботи

    Організація, адреса

    Виконувана робота

     

     

     

    Додаткова інформація (знання іноземних мов, керування автомобілем та ін.) ____________________________________

    Інтереси, захоплення, хобі та ін. _____________________________

    Найуспішніші види діяльності, предмети, яким надається перевага _________________________________________________________

    Дата складання резюме «___» ___________ 20___

    Особистий підпис ________________


    Джерело: Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.

     

    Категорія: Інформатики | Додав: witya
    Переглядів: 281 | Завантажень: 123 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Вхід на сайт
    Пошук
    Погода
    Календар
    Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • by Sobchuk © 2024 Instagram: @sobchuk_photo
    uCoz