Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 10.05.2024, 03:17

МАР'ЯНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІ СТУПЕНІВ

Меню сайту
    Категорії розділу
    Ярмарка педідей [6]
    Фізики [3]
    Географії [5]
    Трудового навчання та креслення [6]
    Інформатики [7]
    Математики [3]
    Біології [2]
    Хімії [1]
    Історії та правознавчтва [3]
    Німецька мова [1]
    Світова література [1]
    Українська мова та література [5]
    Охорона праці [7]
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Годинник
    Дата

    Каталог файлів

    Головна » Файли » На допомогу вчителю » Інформатики

    Імідж сучасного вчителя
    [ Викачати з сервера (56.5 Kb) ] 25.09.2015, 11:22

    ІМІДЖ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

     

    Імідж (від англ. image — образ, вигляд, зображення) — це образ, система зовнішніх характеристик людини, що створюють або підкреслюють неповторну своєрідність особистості та завжди відображають індивідуальність.

    Елементи іміджу не обмежуються лише особливостями зовнішності, вони є невід’ємною складовою характеру й індивідуальності людини, формуючи ставлення до неї інших людей. Те, як людину сприйматимуть оточуючі, здебільшого залежить саме від її іміджу.

    Хто саме створює імідж?

    • По-перше, сама людина, яка придумує, як виглядати перед оточуючими та що повідомляти про себе.

    • По-друге, іміджмейкери-професіонали, які займаються створенням іміджу відомих осіб: політиків, державних діячів, артистів та ін.

    • По-третє, значну роль у створенні іміджу відіграють засоби масової інформації — періодика, радіо, телебачення.

    • IIo-четверте, імідж створюють люди, які оточують особистість: друзі, рідні, співробітники.

    Навіщо педагогові імідж?

    Професія педагога є особливою. Учителі — це ті люди, які завжди перебувають у полі зору учнів, батьків, колег, виконуючи важливу соціальну місію.

    Імідж — це своєрідний людський інструментарій, що допомагає вибудувати взаємини з навколишнім світом.

    Це не тільки візуальний образ, але й спосіб мислення, дій, учинків, уміння спілкуватися, мистецтво говорити й, особливо, слухати.

    Правильно обрані тон розмови, тембр голосу, доречні рухи багато в чому визначають той образ, у якому вчитель з’являється перед учнями й колегами. Разом із тактом, освіченістю, діловими якостями зовнішність педагога є продовженням його достоїнств або ще однією негативною рисою, що заважає в житті та кар’єрі.

    Пропонуємо вашій увазі анкету для того, щоб зрозуміти, на що у першу чергу звертають увагу учні.

    Анкета для учнів щодо оцінювання вчителя

    • На що ви звертаєте увагу під час першої зустрічі з учителем?

    • Які якості вчителя як викладача ви цінуєте найбільше?

    • Чи важливо для вас те, як виглядає вчитель?

    • Чи вважаєте ви, що вчитель повинен одягатися відповідно до останніх тенденцій моди?

    • Чи важливими є для вас особистісні якості вчителя?

    • Чи цікавить вас особисте життя вчителя?

    • Чи впливає імідж учителя на ваше ставлення до предмета?

    Дещо про привабливість

    Американський психолог Дж. Міллер здійснив такий експеримент: дібрав фотографії «гарних», «звичайних» і «некрасивих» людей. Потім продемонстрував ці фотографії групі людей, бажаючи дізнатися їх думку щодо внутрішнього світу людей, які зображені на фотографіях.

    «Гарних» було оцінено як упевненіших, щасливіших, урівноваженіших, енергійніших і багатших духовно. Психологи називають це «ефектом ореола».

    Учитель зобов’язаний використовувати його у своїй роботі, адже кожний педагог повинен бути гарним в очах дітей, батьків та колег. Звісно, успішна «самопрезентація» вимагає зусиль для підтримання створеного враження.

    Першим кроком на шляху до створення «ефекту ореола» можна вважати роботу над власним іміджем.

    Візуальна привабливість — першорядна складова іміджу педагога. Тут важливе значення мають колірна гама робочого костюма, правильно зроблений макіяж і модна зачіска.

    Ми вважаємо привабливими людей, які...

    • Часто й охоче посміхаються.

    • Мають гарне чуття гумору.

    • Природно поводяться.

    • Веселі.

    • Часто й охоче говорять компліменти.

    • Обізнані на етикеті, дотримуються його.

    • Упевнені в собі.

    • Уміють посміятися над собою.

    • Допомагають оточуючим бути відвертими, вільно обговорювати свої проблеми.

    • Усвідомлюють свої обмежені можливості й те, що не мають відповіді на всі запитання.

    • Дружелюбні, з ними легко спілкуватися.

    Якими є визначальні частини іміджу професіонала?

    • Висока самооцінка та впевненість у собі.

    • Віра в доброзичливість Усесвіту й віра в добру людину.

    • Соціальна й особиста відповідальність («я — причина всього позитивного й негативного в моєму житті»).

    • Бажання змінюватися й уміння ризикувати, але не занадто.

    Із чого варто починати?

    З посмішки! Посміхаючись, ви починаєте подобатися людям. Посмішка «відкриває» нас, робить доброзичливими, відвертими в очах оточуючих, особливо дітей.

    Також діти високо цінують учителя, який має почуття гумору.

    Як слід одягатися?

    Силует одягу пов’язаний із соціальним статусом. Одяг високого статусу є «строгим», «офіційним». (Високостатусним уважається силует, наближений до витягнутого прямокутника з підкресленими кутами, а низькостатусним — наближений до кулі.)

    Також важливим є колір одягу. У нашій країні ознакою високого статусу завжди була чорно-біла гама.

    В одязі вчителя має відбиватися його статус, адже між учнями й учителем повинна виникати певна дистанція.

    Отже, потрібно розумно сполучати вимоги моди зі своїм зовнішнім виглядом і дотримуватися такого правила: бути одягненим занадто модно — ознака поганого смаку, відставати від моди теж неприпустимо, тобто необхідно одягатися модно, але так, щоб це не впадало в очі.

    Практичні рекомендації, що починаються із частки «не»

    1. Не слід одягатися ультрамодно. Незвичайний фасон одягу відволікатиме увагу учнів, занадто яскраві кольори в одязі вчителя стомлюватимуть та дратуватимуть дітей.

    2. Не варто навіть молодому вчителеві з’являтися в школі в шортах

    3. Не втрачати відчуття міри: навчитися чітко визначати, ко:і: необхідно надягати класичний костюм, коли — робочий халат святкову сукню, а коли — светр і джинси.

    4. Не перетворюватися на «синю панчоху», тобто носити той одяг, іцо припав до душі й до лиця: витриманий, ошатний, помірно модний, елегантний.

    5. Не забувати, що одяг завжди повинен бути охайним, чистим, зручним і не заважати працювати із класом.

    6. Не носити тривалий час один і той самий одяг, бажано якнайчастіше комбінувати та прикрашати його.

    7. Не носити взуття босоніж, а також на занадто високих підборах.

    8. Не подавати учням поганого прикладу, наприклад, перебуваючи в приміщенні у верхньому одязі, головному уборі. Це стосується як чоловіків, так і жінок.

    Якими повинні бути очі вчителя?

    Багато учнів, зустрічаючись уперше із учителем, звертають увагу на... очі. Тому під час уроку не слід використовувати затемнених окулярів; добре, якщо учні бачитимуть очі вчителя.

    Голос учителя: який він?

    Голос повинен бути милозвучним і різноманітним. Типові помилки учителів-початківців: занадто тихий (тоді учні не чують, перепитують одне одного, шумлять, відволікаються) або занадто гучний голос (такий голос дуже стомлює та дратує, особливо учнів зі слабкою нервовою системою, підвищеною чутливістю).

    Що призводить до втрати привабливості вчителя?

    1. Поява «любимчиків».

    2. Погана професійна пам’ять (якщо після декількох тижнів роботи із класом учитель нездатний назвати імена школярів, плутає їх характеристики), відсутність чітких меж і дистанції у взаєминах з учнями (особливо це проявляється у фамільярному ставленні учнів до вчителя-початківця).

    3. Часто педагог утрачає авторитет своїх учнів через те, що не цікавить їх як особистість. На думку психологів, якщо відсутній інтерес до особистості вчителя, отже, нецікавим є предмет, що він викладає.

    Саме учні надають вчителеві життєвої енергії. Як би не був професійно підготовлений учитель, але він зобов’язаний постійно вдосконалювати свої особистісні якості, створюючи в такий спосіб власний імідж.

    Застерігаємо!

    1. Іноді вчителі, намагаючись завоювати довіру дітей, починають загравати з ними.

    Результат — нездорова атмосфера в класі, нещирість у взаєминах. Настає час, коли це проривається назовні й призводить до серйозних, свідомих порушень дисципліни.

    2. Окрик — це найстрашніше, що можна почути з уст учителя.

    Результат — він зупиняє й «убиває».

    3. Звертання до батьків. Часто за найменшу провину учня вчитель викликає батьків до школи.

    Результат — це спричиняє нові конфлікти.

    4. Необ’єктивне оцінювання. Багато порушень дисципліни учні скоюють через необ’єктивне оцінювання. Якщо за аналогічні помилки в контрольній одному учневі поставили «6», а іншому — «8», то зчиняється галас. Учителеві обов’язково слід коментувати виставлені оцінки.

    Результат — маніпулювання оцінками завжди є очевидним.

    З-поміж багатого арсеналу матеріалів та методів для створення іміджу люди зазвичай обирають усе те, що використовувати найлегше: посміхатися всім і скрізь; демонструвати щирість і увагу; стежити за взуттям і зачіскою. Однак, оточуючі швидко можуть розгледіти ці «хитрощі». Можна зображувати щирість скільки завгодно, але фальш усе одно викриється. На думку психологів, імідж — це завжди єдність внутрішнього й зовнішнього.


    Ворожейкіна О. М., 100 цікавих ідей для нроведення уроку. — X. : Вид. група «Основа», 2012. — 3-тс вид. — 255, [1] с. — (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).

     

    Категорія: Інформатики | Додав: witya
    Переглядів: 286 | Завантажень: 118 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Вхід на сайт
    Пошук
    Погода
    Календар
    Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • by Sobchuk © 2024 Instagram: @sobchuk_photo
    uCoz