Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 15.05.2024, 01:00

МАР'ЯНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІ СТУПЕНІВ

Меню сайту
    Категорії розділу
    Ярмарка педідей [6]
    Фізики [3]
    Географії [5]
    Трудового навчання та креслення [6]
    Інформатики [7]
    Математики [3]
    Біології [2]
    Хімії [1]
    Історії та правознавчтва [3]
    Німецька мова [1]
    Світова література [1]
    Українська мова та література [5]
    Охорона праці [7]
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Годинник
    Дата

    Каталог файлів

    Головна » Файли » На допомогу вчителю » Географії

    Наказ про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
    [ Викачати з сервера (73.0 Kb) ] 23.09.2015, 10:46

    МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

    НАКАЗ

    м. Київ

    21.08. 2013                                                                                    №  1222

    Про затвердження орієнтовних

    вимог оцінювання навчальних

    досягнень учнів із базових дисциплін

    у системі загальної середньої освіти

    З метою організованого переходу на нові Державні стандарти та з метою додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

    НАКАЗУЮ:

    1. Затвердити орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану, що додаються.

    2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести цей наказ до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів

    3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

    4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

     

     

    Заступник міністра                                                  Б.М. Жебровський

     

     

     

     

     

    Додаток 2
    до наказу МОН України
    від 21.08.2013 №1222

    Вступ

    Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року № 566/19304.

    Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно:

    • у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів — з 2013/14 навчального року;
    • у 6 класах загальноосвітніх навчальних закладів — з 2014/15 навчального року;
    • у 7 класах загальноосвітніх навчальних закладів — з 2015/16 навчального року;
    • у 8 класах загальноосвітніх навчальних закладів — з 2016/17 навчального року;
    • у 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів — з 2017/18 навчального року.

    Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною шкалою.

    Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах, за предметами.

    Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

    І — початковий рівень, коли у результаті вивчення навчального матеріалу учень:

    • називає об’єкт вивчення (правило, вираз, формули, геометричну фігуру, символ тощо), але тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення, опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо;
    • за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

    ІІ — середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком.

    ІІІ — достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати певні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

    IV — високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.

    Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає нові.

    Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної ( індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та інші).

    Навчальний заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевим органом управління освітою. При цьому оцінки за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих критеріїв.

    З метою підвищення мотивації учнів до навчання, формування ключових компетентностей, підвищення об'єктивності оцінювання впродовж всього періоду навчання, градації значущості балів за виконання різних видів робіт можна застосовувати рейтингову систему оцінювання.

    *  *  *

    Географія

    Оцінюючи навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:

    • правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять і закономірностей, точність вживання географічної та картографічної термінології;
    • ступінь самостійності відповіді;
    • логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
    • ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних умінь  (робота з картографічними, статистичними та іншими додатковими матеріалами).
    •  

    Рівні навчальних досягнень

    Бали

    Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

    Початковий

    1

    Учень (учениця) називає окремі географічні явища та об’єкти й за допомогою вчителя знаходить відмінності між ними

    2

    Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про географічні об’єкти та явища; з допомогою вчителя знаходить їх на карті.

    3

    Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні географічні завдання використовуючи карту, самостійно називає окремі географічні поняття

    Середній

    4

    Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал. Називає, відповідно до теми конкретного уроку, компоненти географічної оболонки та складові господарської діяльності; виконує за зразком практичну роботу; під час відповіді користується картографічним матеріалом

    5

    Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, здатний описувати географічні об’єкти чи явища за типовим планом допускаючи помилки; знаходить на карті окремі географічні об’єкти та явища, що передбачені навчальною програмою

    6

    Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних географічних положень, відтворює навчальний матеріал з незначними порушенням послідовності характеристик географічних об’єктів та явищ. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою

    Достатній

    7

    Учень (учениця) в цілому правильно відтворює навчальний матеріал і має достатні географічні знання для вирішення нескладних завдань. Має чіткі уявлення про природні та суспільні явища; вміє спостерігати за навколишнім середовищем; достатньо володіє картографічним матеріалом

    8

    Учень (учениця) відтворює основні географічні поняття, встановлює найсуттєвіші географічні зв’язки і залежності  між природними та суспільними процесами і явищами. Логічно відтворює засвоєний матеріал, допускаючи певні неточності. Робить прості висновки. Застосовує здобуті знання на практиці. Володіє обов’язковою географічною номенклатурою.

    9

    Учень (учениця) добре володіє  навчальним географічним матеріалом, вміє його аналізувати, може застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про компоненти природи і просторову організацію господарства; пояснює причинно-наслідкові зв’язки в природі і господарській діяльності; вміло використовує картографічний матеріал в ході роботи.

    Високий

    10

    Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює оцінку природних і суспільних процесів та явищ, передбачених навчальною програмою; розуміє прикладний характер географічних знань, дає розгорнуту відповідь та робить узагальнені висновки; вільно відбирає і узагальнює необхідну географічну інформацію, оперує більшістю географічних понять; використовує різні картографічні джерела. 

    11

    Учень (учениця) має глибокі знання про об’єкт вивчення, застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з різними додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічний матеріал.

    12

    Учень (учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями, використовує міжпредметні зв’язки, висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує.

     

    Директор департаменту                                                      О. В. Єресько

    Категорія: Географії | Додав: witya
    Переглядів: 226 | Завантажень: 111 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Вхід на сайт
    Пошук
    Погода
    Календар
    Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • by Sobchuk © 2024 Instagram: @sobchuk_photo
    uCoz