№
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
|
Вступ
|
1
|
|
Тварина - живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин.
|
|
2
|
|
Будова тварин: клітини
|
|
3
|
|
Будова тварин: тканини.
|
|
4
|
|
Органи та системи органів тваринних організмів.
|
|
|
Тема 1. Різноманітність тварин
|
5
|
|
Поняття про класифікацію тварин.
|
|
6
|
|
Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
7
|
|
Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини.
Міні-проект (за вибором)
Як утворюються коралові острови?
|
|
8
|
|
Кільчасті черви. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування
|
|
9
|
|
Різноманітність червів, кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.
|
|
10
|
|
Лабораторні дослідження1: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника).
|
|
11
|
|
Членистоногі.
Практична робота№1
Виявлення ознак пристосованості комах до життя на суходолі.
|
|
12
|
|
Ракоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
13
|
|
Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.
|
|
14
|
|
Павукоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування
Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.
|
|
15
|
|
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
16
|
|
Комахи. Типи розвитку комах .
|
|
17
|
|
Комахи. Типи розвитку комах з неповним перетворенням.
|
|
18
|
|
Комахи. Типи розвитку комах з повним перетворенням.
|
|
19
|
|
Молюски. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
Лабораторні дослідження2: Будова мушлі молюсків.
|
|
20
|
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.
Міні-проект (за вибором)
Як утворюються перлини?
|
|
21
|
|
Паразитизм. Паразитичні безхребетні тварини
|
|
22
|
|
Паразитичні черви
|
|
23
|
|
Паразитичні членистоногі
|
|
24
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.»
Контрольна робота №1
|
|
25
|
|
Хордові (загальна характеристика).
Безчерепні і хребетні.
|
|
26
|
|
Риби. Кісткові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
27
|
|
Риби. Хрящові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
28
|
|
Амфібії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різноманітність.
|
|
29
|
|
Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування, різноманітність.
|
|
30
|
|
Птахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
31
|
|
Різноманітність птахів. Практична робота №2
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя різних птахів
|
|
32
|
|
Основні групи птахів, їхнє значення та охорона.
|
|
33
|
|
Ссавці. Практична робота №3 Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.
|
|
34
|
|
Різноманітність ссавців
|
|
35
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин»
|
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин
|
36
|
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем.
|
|
37
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.
|
|
38
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
|
|
39
|
|
Практична робота№4
Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.
|
|
40
|
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин.
|
|
41
|
|
Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи. Практична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
42
|
|
Значення опорно-рухової системи. Практична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.
|
|
43
|
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин
|
|
44
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
Лабораторні дослідження3: Вивчення особливостей покривів тіла тварин..
|
|
45
|
|
Захист. Пристосування для активного захисту і нападу.
|
|
46
|
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин.
|
|
47
|
|
Практична робота №6
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.
|
|
48
|
|
Органи чуття їх значення Міні проект: як тварини визначають напрям руху
|
|
49
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.
|
|
50
|
|
Статеві клітини та запліднення.
|
|
51
|
|
Розвиток зародка. Індивідуальний розвиток.
Лабораторні дослідження4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
|
52
|
|
Післязародковий розвиток. Типи після зародкового розвитку.
|
|
53
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин
|
54
|
|
Поведінка тварин у природі та методи її вивчення.
|
|
55
|
|
Стратегії поведінки.
Лабораторні дослідження5:
Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем).
|
|
56
|
|
Інстинкт. Біологічне значення інстинкту і научіння.
|
|
57
|
|
Структура поведінкового акту
|
|
58
|
|
Суспільна поведінка тварин.
Територіальна поведінка.
|
|
59
|
|
Типи поведінкових реакцій. Видова схильність до деяких форм поведінки.
|
|
60
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.міні проект «як тварини користуються знаряддями праці»
|
|
61
|
|
Практична робота №7
Визначення направленості поведінкових актів тварин (за відеоматеріалами).
|
|
62
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин».
Контрольна робота №2.
|
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування
|
63
|
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
|
|
64
|
|
Ланцюги живлення і потік енергії.
|
|
65
|
|
Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях.
|
|
66
|
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.
Міні-проект :
Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.
|
|
67
|
|
Основи охорони природи.
Природоохоронні території.
Червона книга України.
Міні-проект :
Заповідні території України.
|
|
68
|
|
Узагальнення
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи.
|
|
69
|
|
Екскурсії
Різноманітність тварин свого краю.
|
|
70
|
|
|
|
|
|
|
|
|